Co zapewnia optymalizacja sklepu internetowego?

Ostatnimi czasy sklepy internetowe cieszą się bardzo dużą popularnością. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę, że poprawna budowa sklepu internetowego pod kątem SEO ma fundamentalny wpływ na jego widoczność w wynikach Google, a tym samym generowaną liczbę odwiedzin i zyski ze sprzedaży. Poniżej znajdziesz kilka ważnych informacji o tym, co zapewnia optymalizacja sklepu internetowego.
modern-technologies-1263422_1920Przede wszystkim należy zwrócić dużą uwagę na treść na stronach produktowych. Powinniśmy stworzyć naszym produktom obszerne oraz unikalne opisy w myśl zasady „content is king”. Musimy wiedzieć, że ilość to podstawowy czynnik, który decyduje o dobrej treści. Powinniśmy być świadomi, że nie możemy sobie pozwolić na krótki opis, który zawierałby tylko 300 znaków, podczas, gdy pozostała część strony powiela treść innych podstron produktowych. Generalnie przyjmuje się, że sam opis artykułu czy usługi powinien posiadać większą liczbę znaków od pozostałych treści na podstronie. Sama ilość treści nie wystarczy jednak do zbudowania wysokiej pozycji w Google, równie ważna jest także jej jakość.
Kiedy tworzymy treść to należy ją pisać z myślą o użytkownikach, a nie o robotach. Powinniśmy być świadomi, że sztuczne nasycenie treści słowami kluczowymi może, owszem przynieść pozytywne efekty, ale tylko na krótką metę. W dłuższej perspektywie czasu może się to skończyć znacznym obniżeniem pozycji witryny w rankingach. W momencie, gdy sobie to uświadomimy i zapełnimy serwis treściami wysokiej jakości to zostaniemy nagrodzeni wysokimi pozycjami w wynikach wyszukiwania.
Współcześnie powielone opisy produktów umieszczane są na wielu sklepach internetowych i witrynach branżowych. Tego rodzaju sytuacja to wielka szansa dla serwisów, które będą wyróżniać się na tle konkurencji unikalnym contentem, który wpływa pozytywnie na poprawę widoczności w Google.
Często jest też tak, że w praktyce napisanie dla każdego jednego produktu bogatego oraz unikalnego opisu w większych serwisach okazuje się zwykle problematyczne. Bardzo pomocne w takim wypadku okazują się komentarze, dzięki którym podstrony produktowe uzyskują dodatkowe treści.
Doskonałym pomysłem jest zachęcenie użytkowników, którzy zakupili produkt, do napisania komentarza na temat danego przedmiotu poprzez zaproponowanie nagród za najlepsze recenzje. Mogą to być na przykład punkty lojalnościowe lub jakieś nagrody rzeczowe – jakieś dobre książki lub kosmetyk.
Należy także pamiętać o poprawnych metatagach, które są znacznikami HTML umieszczanymi w sekcjach „head” kodu strony. Służą one do ustalania tytułu oraz opisu strony, które potem są widoczne w wynikach wyszukiwania.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *